Rails telepítése windows 7-re

 2009.11.11. 11:28

Gondolom akit érdekel a rails annak van egy kis fogalma a rendszerről. Én erről nem szeretnék írni, inkább belecsapok a lecsóba és rögtön feltelepítjük a keretrendszert windowsra. Aki esetleg mégis szeretne olvasni egy kicsit bővebben az alapokról annak ajánlok egy Weblabor-on közzétett cikket: http://weblabor.hu/cikkek/rubyonrails

Én a lehető legegyszerűbb telepítés mellett döntöttem, kis googlizás után rátaláltam egy stack csomagra, ami feltelepíti az összes szükséges csomagot (ruby fordító, rails, rake, gem, mysql, phpmyadmin, ..), és beállít mindent, hasonlóan mint a wampserver a php-hoz. Innen tudjátok letölteni, nem csak windows rendszerhez, habár meg kell mondjam, hogy a mac tulajdonosoknak a 10.5-ös verziószám fölött fel van telepítve a rails, szóval ők mázlisták :)

A telepítésnél 2 dologra figyeljetek: 

  1. A web szerver bár a 3000-es porton fut, a phpmyadmint a megadott porton lehet elérni, ami alapértelmezetten a 80-as. Ha fut másik szerver a gépeteken, például apache, aminek ugyancsak 80-as a portja, akkor ezt feltétlenül állítsátok át. Én a 81-est választottam.
  2. A mysql portját hasonló okok miatt 3307-es portra módosítottam.

Még a mysql jelszavát kell megadni emlékeim szerint. A http://localhost:3000 -et beütve a böngészőbe egy üdvözlő képernyő fogad minket. Gratulálok, a telepítés sikerült!

Címkék: windows telepítés rails ruby bitnami

A bejegyzés trackback címe:

https://rubyonrails.blog.hu/api/trackback/id/tr931517543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása